0. nap – a felkészülés

Mielőtt belefogsz a programba, vedd fel a kapcsolatot az orvosoddal, aki jelenleg kezeli nálad a diabéteszt. Azzal, aki beállította az inzulinod vagy gyógyszer adagod. Vele kell kapcsolatba lépned.

Tájékoztasd arról, hogy egy életmód változtatást szándékozol csinálni. Mondd el neki, hogy ennek során szükséged lehet a segítségére. Legyetek mindketten biztosak abban, hogy orvosilag alkalmas vagy ennek a stratégiának a követésére.

A következő 25 nap megterhelő lehet a szervezeted számára, miközben megszabadulsz a méreganyagoktól és szinte gyökeresen átalakul a biokémiás és az anyagcserés. Legyetek teljesen biztosak abban, hogy olyan állapotban vagy, hogy ezt ki fogod bírni.

Legyél tisztában azzal is, hogy amennyiben jelenleg már inzulint kapsz, szükséges lehet ennek jelentős és hirtelen megváltoztatása akkor, amikor a program egyes lépéseit elvégezted.

Figyelmesen mérd és kövesd a vércukor szinted és rendszeresen tájékoztasd erről az orvosodat is, lehetőség szerint napi szinten. Amennyiben a szükséges inzulin mennyisége hirtelen csökken – ez könnyen előfordulhat – és a megszokás alapján adagolod tovább, könnyedén hypoglikémiás kómát idézhetsz elő vele. Ez felettébb veszélyes. Végezd az adagolást nagyobb figyelemmel és MINDIG mérj, mielőtt inzulint alkalmazol.

Amennyiben nincs saját vércukor mérő készüléked, szerezz be egyet.

Készen állsz? Akkor holnap kezdünk!

Miért pont 25 nap?

Talán nem gondolod, de a 2-es típusú diabétesszel élő betegek állapotának 99,9 százalékáért az életmódjuk a felelős. Persze hajszolhatunk és kutathatunk genetikai okokat, elemezhetünk vércsoportokat és ráfoghatjuk az egészet anyánkra, de ez csupán a lelkiismeretünket nyugtathatja meg. A betegségünk ettől nem fog elmúlni. Erre mi sem jobb példa, hogy az orvosok és a kutatók már olyan sok minden tudnak a cukorbetegségről, hogy a betegek száma évről-évre rohamosan növekszik. Ha valami halvány köze is lenne a betegségnek a kutatásokhoz, egy éppen ellentétes tendenciát kellene megfigyelnünk.

Nem gondolod?

Például tudjuk azt, hogy miután Szent-Györgyi Albert sikeresen előállította a C-vitamint (értsd: megtalálta a módját a skorbut kezelésének) a skorbut megszűnt létezni. Legalábbis ma nem hallani akut skorbutban meghalt emberekről, miközben a 18-19. században ez olyan gyakori volt, mint ma a diabétesz egyes országokban.

Vagy említhetném a kínai lakosságot a 20. század elején megtizedelő betegséget a beri-beri névre keresztelt nyavalyát. Amikor kiderült, hogy egy egyszerű tápanyag hiánya okozza, a betegség egyszer és mindenkorra eltűnt. Pedig még 5 évvel korábban is milliók haltak bele.

Nyugodtan dogmaként kezelhetjük azon kijelentésemet, hogy amennyiben a betegség igazi okát kezeljük, a betegség megszűnik, eltűnik.

Tehát a diabétesz elmúlt 20 év alatt folytatott kutatása kidobott pénz volt, mivel nem oldotta meg a betegséget.

Mi a 25nap.hu programjával nem kevesebbet ígérünk, mint hogy eltüntetjük a betegséget és véglegesen. Ha Te ma cukorbeteg vagy, 25 nap múlva nem leszel az és onnantól kezdve sohasem. És ebben a 25 napnak igen fontos szerepe van. Azért nem adjuk oda Neked az egész programot egyben, mert akkor nem működik.

James O. Prochaska a Rhode Island-i egyetem pszichológusa megfigyelte, hogy hozzávetőlegesen három hét, azaz 21 nap szükséges ahhoz, hogy bizonyos szokások kialakuljanak egy embernél. Amennyiben ennyi ideig figyelünk egy dologra, és rendszeresen végezzük, nagy valószínűséggel a szokásunkká válik.

Mivel az Te vagy a hozzátartozód betegségét nem gének, nem sajnálatos csillag-együttállás okozta, hanem az elmúlt évtizedek rossz szokásai, csupán ezek apró lépésenkénti megváltoztatása fog sikert eredményezni.

És most lássuk az 1. napi feladatot!