2. nap – 45 perc gyaloglás a szabadban

Üdvözöljük a 25nap.hu diabétesz programjának második napján. A mai feladat:

45 perc gyaloglás a szabadban!

Az élénk séta teljesen jól megteszi.

Amennyiben Ön edzett és a fittségi állapota megengedi, akár kocoghat is.

Általánosan elmondható, hogy a nem túl megerőltető gyaloglás a legjobb tempó. Amikor még kényelmesen tud beszélgetni az Ön mellett gyaloglóval, a pulzusa nem több, mint 130 percenként. Próbálja megcélozni ezt, de tényleg nem a sebesség a lényeg, hanem az, hogy élvezze a gyaloglást, az kint a friss levegőn tegye és 45 perc legyen.

Gyakori kérdés: esőben, hóban, kánikulában mit tegyek?

Ugyan ezt. Ha kint robbantgatnak, lőnek Önre, akkor remek dolog egy szobai lépegető vagy szobakerékpár, de higgye el, a kint gyaloglás kétszer többet ér.

Ne aggódjon az időjárás miatt.

Csodálja a rossz időt, ha éppen az van. Mondja mosolyogva magában vagy hangosan: “Hű, de csodálatosan betyáros idő van!”

Ha igazi 30 fok feletti kánikula van, akkor vigyen magával fél liter tiszta vizet és azt kortyolgassa el egyenletesen a séta alatt. Nyáron, ha fáradtnak érzi magát a séta után, az lehetséges sóhiányra utal. Ezt egy csapott mokkáskanálnyi só és egy kálium tabletta (az is só) elfogyasztásával 5 perc alatt kezelheti.

Mikor, melyik napszakban?

Majdnem mindegy. Ha mégis ki kell emelnem, a reggeli, hajnaltól kilencig terjedő időszakot és az estit, ami naplementétől késő éjszakáig terjed emelném ki. Célszerű evés után egy órával indulni és esti séta után már nem enni, de ez sem szigorú szabály. Ahogy be tudja illeszteni a napi időbeosztásába. A lényeg: valamikor 45 perc séta a szabadban.

Ez sem nehezebb, mint a tegnapi feladat.

Kattintson ide a 3. napi feladatért