4. nap – zsírok

Azt kell, hogy mondjuk a legnehezebb lépéseken már túl vagyunk. Innentől annak betartására kell figyelni, hogy tényleg ne igyon üdítőitalt és ne egyen fehér liszttel készült ételeket soha – SOHA!

A mai, a negyedik napi feladat egészen egyszerű, csupán egy kis odafigyelést igényel:

Fogyasszon egészséges mennyiségben esszenciális zsírsavakat, például omega-3 olajokat.

Kitűnően megfelel a halolaj, az oliva és számos csíraolaj. Az általunk ismert legjobb keverékolaj amit Magyarországon kapni lehet az “Allblend” nevű olaj, ami hidegen sajtolt mogyoró, szója, dió és pórsáfrány olajok keveréke. Bioboltokban kapható.

Nagyon ajánljuk a különféle olajos magvakat, de ezek közül csakis a feldolgozatlan (nyers) a megfelelő. A pörköltnek semmi haszna nincs.

Dió, mogyóró, mandula, napraforgó a legkönnyebben beszerezhető. Figyeljen arra, hogy frissen tört változatot szerezzen, mert a kezeletlen magok levegőn megavasodnak. Sajnos a szupermarketekben tavasszal már szinte csak avas magot árulnak. Jellegzetes szaga és íze van, ne egye meg!

Még egy lényeges dolog: egyszerre ne egyen meg többet, mint 10-15 mandulának vagy 5-8 diónak megfelelő mennyiségű magot. Vagy például egy kis marék szotyolát. Ezt lehet naponta többször, de egyszerre mindig keveset.

Diabétesz kezelésében értéktelenek a bolti finomított étolajok is. Ezek nagyon durva vegyszeres eljárással készülnek és azon kívül, hogy a gyártójuknak nagy hasznot hoznak, semmi értelme fogyasztani őket. Felejtse el a Vénusz, Floriol és más agyonreklámozott finomított olajat! Az oliva olajok közül is csak az extra szűz a megfelelő. Ezt a leszedés után 24 órával lepréselik, hogy jó minőségű Extra Szűz olívaolajat nyerhessenek. A szűrés és a palackozás folyamata során sem oldószert, sem hőt nem alkalmaznak. Az olajhoz nem adnak hozzá sem tartósítószert, sem adalékot. Az Extra Szűz olívaolaj a természetes előállítási folyamat után megőrzi eredeti zamatát és vitamintartalmát, ezen kívül telítetlen zsírsavakban és antioxidánsokban gazdag.

Eközben a szintén, egyébként helytelenül, olívaolajként hirdetett sansa – amely pomace és orujo néven is kapható – a sajtolás során keletkező maradványokból készülő zsiradék, melyet oldószerrel nyernek ki a megmaradt olívamasszából. Ez azt jelenti, hogy a már kisajtolt olívamasszát vegyi úton oldják ki újra, majd ahhoz, hogy annak valami íze legyen, 1 %-ban Extra Szűz olívaolajat adnak hozzá. Ezen 1 % alapján a gyártók és a forgalmazók feljogosítva érzik magukat, hogy használják az olívaolaj kifejezést, holott az csupán egy olíva-olajpogácsából készült olajat takar, amely megnevezést – a törvény előírásainak értelmében- minden így előállított termék esetében fel kellene tüntetni a termék címkéjén. A silány minőségű, olcsó készítmény a mediterrán országok legtöbbjében ma már kereskedelmi forgalomba alig kerül – minőségét ez éppen eléggé bizonyítja.

Magyarországon azonban a megtévesztő címkéknek és a fogyasztók tájékozatlanságának köszönhető az, hogy a fogyasztók a legtöbb esetben az ár és nem a minőség alapján választják az olcsó mellékterméket, az Extra Szűz olívaolaj helyett. Így míg más európai országban száz olívaolaj vásárlásból összesen kettő sansa, addig hazánkban százból hatvan alkalommal a sansa mellett döntenek a vásárlók.

Ön ne tegye!

Omega-3 kapszulák

Tökéletesen alkalmasak a mindennapi kiegészítésre. Amennyiben be tud szerezni 1 gramm vagy annál nagyobb omega-3 tartalmú halolaj alapú kapszulát, akkor abból vegyen be egyet minden étkezéskor, amikor csak szénhidrátot fogyaszt. Az étellel egy időben. Ezzel mellesleg lassítani fogja a szénhidrát felszívódását is.

Kattintson még egyet és olvassa el még EZT a margarinról.

És EZT is az olajról.

Gratulálok. Ön most többet tud a zsírokról, mint a legtöbb táplálkozási szakértő. Használja fel ezt a tudást arra, hogy rendbe szedi a cukorbetegségét.

A 4. napi feladat tehát: Szerezzen be egészséges olajat, olajos magvakat és fogyassza rendszeresen!

Az 5. napi feladat itt található és ismerős lesz!